För dig som är hyresgäst hos Stångåstaden
Du som är hyresgäst hos Stångåstaden har tillgång till fiber via Utsikt Bredband. Vi sköter drift och underhåll av nätet och du väljer själv internet, TV och telefoni via någon av alla tjänsteleverantörer i vårt fibernät. Eftersom vi finns på plats i Linköping kan vi alltid kan ge bra och snabb support till dig som behöver det.
Vi står för fibernätet – du väljer resten
Alla Stångåstadens fastigheter är anslutna till Utsikts fibernät. För dig som hyresgäst innebär det att du har tillgång till fiber via oss på Utsikt Bredband. Själva tjänsterna, så som Internet, TV och telefoni väljer du själv utifrån dina behov från någon av alla tjänsteleverantörer i vårt fibernät.
Fiber från Utsikt - 5 fördelar
Fiber ger dig många fördelar jämfört med traditionellt kopparnät eller trådlösa lösningar.
- Fibernätet är snabbt (låg latens).
- Stabilt med nära 100 procent leveranssäkerhet.
- Du kan välja mellan en mängd olika tjänsteleverantörer och byta efter behov.
- Du kan välja olika leverantörer för TV och internet.
- Vi finns lokalt där du bor och sköter drift och underhåll av fibernätet hela vägen hem till dig.
Så kommer du i gång
1. Koppla in din dator till nätverksuttaget
Koppla in din dator eller router med en nätverkskabel till nätverksuttaget som du har hemma, oftast sitter det i hallen. När du öppnar din webbläsare skickas du vidare till vår tjänsteguide.
2. Välj tjänst och beställ
Välj om du vill ha internet, telefoni eller TV. Nu visas erbjudanden från våra tjänsteleverantörer och du kan välja fritt mellan olika tjänster och paketeringar.
Så gör du din beställning:
- Välj tjänsteleverantör.
- Välj önskad tjänst genom att lägga den i kundvagnen.
- Klicka på "till beställning"
- Fyll i beställningsformuläret.
- Granska din beställning och skicka in så snart du kontrollerat dina uppgifter.
När du gjort din beställning skickas den till tjänsteleverantören som kontaktar dig för aktivering inom 1–2 arbetsdagar.
Behöver du hjälp att komma i gång?
När du fått ditt bredband aktiverat behöver du göra några sista saker innan du är redo att börja surfa. Se hur du kommer i gång med fiber
Har du frågor eller vill göra en felanmälan?
Om du har frågor om bredbandstjänster, fakturor eller vill göra en felanmälan vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör. Se kontaktuppgifter och öppettider till våra tjänsteleverantörer
Kontakta oss om du har andra frågor
Om du har frågor om var du hittar ditt nätverksuttag eller hur du gör din beställning, kontakta oss på telefon 0771-50 40 50, eller mejl kundservice@utsikt.se så hjälper vi dig.